70

sobota, 10 stycznia 2015

SŁOWNIK MOWY CIAŁA- PSY


















Komunikacja zarówno kotów jak i psów, opiera się głownie na porozumiewaniu niewerbalnym, które nie jest tak oczywiste dla nas- ludzi. W dzisiejszym poście dowiesz się na co zwracać uwagę i jak interpretować mowę ciała swojego psiego członka rodziny.



 OCZY

Mruganie
U psów mruganie jest objawem stresu, pies poddany jest zbyt dużej presji. Taki wzrok mówi „Proszę daj mi chwileczkę odpoczynku”
Uciekające spojrzenie, spuszczone oczy
Kiedy jesteś zły lub robisz psu wyrzuty, on odwróci od ciebie wzrok, jest to sposób na uniknięcie konfliktu. Takim spojrzeniem chce powiedzieć „Nie rób mi krzywdy, nie jestem dla ciebie zagrożeniem”.
Patrzy wprost na ciebie
W relacjach pies-człowiek to spojrzenie oznacza zwrócenie na siebie uwagi lub uzyskanie instrukcji, co dalej robić. Jako przyjacielskie spojrzenie można je tylko traktować od własnego pieska.


USZY




1. Uszy lekko uniesione-
jestem spokojny i zadowolony!
2. Uszy wysoko uniesione- słyszałeś to!? co jest grane?
3. Wachlujące w przód i w tył- hmm... nie jestem do końca pewnien, co o tym sądzić, a Ty?
4. spokojnie opuszczone, spoczywające lekko do tyłu- mam się nieźle!
5. płasko do tyłu- jestem okropnie przestraszony? co się dzieje?


POSTAWA

1. Przednie łapy przypadają do ziemi, zadek uniesiony wysoko - no chodź, chodź, mam ochotę na zabawę!!
2. Kręcenie zadkiem- świetnie, że jesteś, mam ochotę na odrobinę rozrywki!
3. Sztywno wyprężony, mięśnie spięte - NIE LUBIĘ CIĘ!!!!
4. Większy, kark sztywny, głowa unieniona, ciężar ciała przeniesiony na przednie łapy- jestem taki sily!!
5. Pozycja T - to ja tu rządzę, uważaj sobie!
6. Brzuch do góry- czy mógłbyś mnie podrapać? bardzo Cię proszę!

OGON

1. Luźno w dół- jestem spokojny i zrelaksowany,
2. Machanie sztywnym, usniesionym wysoko ogonem- to ja tu jestem przywódcą!
3. Sztywny uniesiony do góry - nie próbuj tu podchodzić, jestem o wiele silniejszy!
4. Wolne, zamaszyste machanie nisko opuszczonym ogonem- nooo nareszcie! jak dobrze Cię widzeć!
5. Szybkie machanie, nisko opuszczonym ogonem- nie jestem groźny :)


Mamy nadzieję, że post sie podoba, daj znać czy był przydatny! 

pozdrawiamy :)


1 komentarz:

  1. Heh mój jak mnie widzi to zamiata ogonem podłogę jak szalony :) bardzo fajna tematyka, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń